fbpx
27/02/2020 The magazine by Communication Science students of the UvA

#Powervrouw: Anna Nooshin

Anna Nooshin is uitgegroeid tot een bekend gezicht in het Nederlandse televisielandschap. Tijd om de Social Media Queen in het zonnetje te zetten.


Anna Nooshin is pas 29 jaar oud, maar heeft binnen een paar jaar tijd heel Nederland veroverd. Ze begon ooit als student Communicatiewetenschap en is nu uitgegroeid tot een bekend gezicht op de Nederlandse televisie. Als modeblogger én zelfstandig ondernemer verovert ze ons medialandschap. Genoeg redenen om deze powervrouw in de spotlights te zetten!

Van asiel naar asiel
Anna Nooshin is geboren in Iran. Op haar zevende moest ze vluchten uit Iran en is ze naar Nederland gekomen. Ze ging samen met haar ouders en zusje van asielzoekerscentrum naar asielzoekerscentrum. In Carlo’s TV-café, afgelopen zondag, vertelt Anna dat zij zich welkom voelde in Nederland, maar dat ze zich ook anders voelde. Op school sprak ze met een accent en kon ze niet helemaal meekomen met de Nederlandse trends. Daar heeft ze tegenwoordig geen problemen meer mee: Nooshin máákt de modetrends nu.

Een paar jaar later besloot zij om Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam te studeren (yes, CW!). Deze opleiding sloot zij cum laude(!) af. Leuk feitje: Op de scriptiebank van de UvA zijn haar scripties te lezen. Hierin is terug te vinden dat zij haar oorsprong (Iran) en communicatie als geen ander weet te combineren.

Rising star
Op de leeftijd van 24 jaar richtte ze samen met Slaven Mandic de website NSMBL.nl op. Deze website is te  omschrijven als een digitaal tijdschrift over lifestyle, mode en beauty. In een mum van tijd groeide de website uit tot één van de grootste online lifestyle titels van Nederland. De site heeft gemiddeld zo’n vier miljoen bezoekers per maand.

Je weet ongeveer welke mensen je volgen, dus je kunt dat heel precies verkopen

Hoe komt NSMBL eigenlijk aan zoveel bezoekers? In Quote vertelt Nooshin over haar methode: “Als je je op Nederlanders richt, bied je een veel duidelijker segment voor adverteerders. Je weet ongeveer wat voor mensen je volgen, dus je kunt dat heel precies verkopen.” Dit doet ze door de adverteerders die zij geloofwaardig acht, aandacht te geven op Instagram (295.000 volgers), NSMBL en haar Youtubekanaal (107.475 abonnees). Adverteerders, vooral modemerken, kunnen dan foto’s van haar in hun kleding inkopen, gecombineerd met een artikel. Zo’n ‘pakket’ varieert van 500 tot 10.000 euro.

Daarna gaat haar carrière hard. Ze mocht vorig jaar als lifestyle expert aanschuiven bij de desk van RTL Boulevard. Begin dit jaar begon ze als vast jurylid in Hollands Next Topmodel. In datzelfde jaar doet ze mee aan Expeditie Robinson en vorige week is bekendgemaakt dat RTL haar een tweejarig contract heeft aangeboden. Ook op het gebied van mode ging ze in 2016 als een speer. Ze heeft een eigen lingeriecollectie voor Hunkemöller mogen ontwerpen en heeft deze week haar eigen sieradenlijn uitgebracht. Nooshin mag 2016 gerust een geslaagd jaar noemen!

Zelfstandig ondernemer
In Carlo’s Tv Café vertelt Nooshin over dit succes en zegt dat ze van nature al gemotiveerd en competitief is. Van jongs af aan wist ze al dat ze liever geen baas boven haar wilde. In een interview met NRC vertelt Anna Nooshin hier meer over. Zij vertelt dat ze zich vooral als een ondernemer ziet: “Iedereen denkt dat ik gewoon een meisje ben dat het leuk vindt om op de foto te gaan, maar ik ben cum laude afgestudeerd in Communicatiewetenschap.”

Ze vervolgt: “Het is een strategische zet geweest om mijzelf als blogger naar voren te schuiven; dat is namelijk goed voor mijn naamsbekendheid. Ik ben altijd in kleding geïnteresseerd geweest, maar ik had eigenlijk net zo goed een site over planten kunnen beginnen. Het klinkt misschien arrogant, maar ik voel me vooral ondernemer.”

Laten we het artikel afsluiten met het advies wat Nooshin afgelopen zondag gaf: “Wat er ook gebeurt, geef nooit op. Blijf gefocust op je doel en houd die visie vast.” Ik, als student Communicatiewetenschap, kan daar zeker een voorbeeld aan nemen.

Man, man, man wát een powervrouw!

Reacties

reacties

Related Posts

A Requiem to BoJack Horseman

26/02/2020

26/02/2020

Spanning six seasons, Netflix’s first original animated series BoJack Horseman finally came to an end last January. First dismissed as yet another adult animated show much like The Simpsons and Bob’s Burgers, BoJack Horseman grew to be revered as a brilliantly dark, thoughtful show that doesn’t pull any punches when discussing social issues. Karina discusses the show's brilliance.

Medium Podcast #9- IFFR Interview with Artemio Narro and Manolo Caso

25/02/2020 and

25/02/2020

Medium Podcast went on the field to interview Artemio Narro and Manolo Caso after the world premiere of Narro's second feature film and Caso's acting debut in ColOZio.

Fake News: het dodelijkste virus dat er is

24/02/2020

24/02/2020

Volgens de media zou de halve wereld als besmet zijn met het Coronavirus. Echter valt dit reuze mee en probeert de media ons door fake news bang te maken.

Fake News and the Coronavirus: How the Media verbalize Xenophobia in the New Decade

22/02/2020

22/02/2020

As the Coronavirus spreads so do the misinformation and fake news that lead to xenophobia around the globe. Stephanie writes about her own experience as an Asian student abroad.

Becoming Your Own Life Coach – Living an Enriched Life

21/02/2020

21/02/2020

The series of Becoming Your Own Life Coach reaches its second chapter. Andrada reflects on the applied knowledge of the first book of the series and reviews a second one.

The Road to Acceptance of Queer Women in Media Representation

19/02/2020

19/02/2020

Acceptance or fetishization? This article takes a critical look at the way the media portrays lesbians and their relationships.

Medium Podcast #8 – Jade’s Pact

14/02/2020 and

14/02/2020

The month in which Jade stopped using smartphones and developed a texting twitch (Parents beware).

Personal Ads: Who needs Cupid?

14/02/2020

14/02/2020

From personal ads to dating apps, people have advertised themselves to find the best suitor. Medium tells you why cupid is out of business.

Parasite wins Best Picture without an ’English-speaking’ host

13/02/2020

13/02/2020

Parasite makes history at the 92nd Academy Awards by being the first non-English speaking film to win Best Picture, defeating eight other competing English-language movies. Danny tells us why Parasite deserved to win.

A day in the life of the FSR FMG’s official secretary

13/02/2020

13/02/2020

Have you ever wondered what the secretary of the FSR FMG does? Meet Robin while she tells about her job! The job that currency has a vacancy, so check it out!

“Trust the child within you”: Interview with Francis Alÿs

Medium interviewed Francis Alÿs, director of "Sandlines", which premiered in Europe at the International Film Festival in Rotterdam. His work is currently being exhibited at the Eye Film Museum in Amsterdam.

Black tie: A guide on formal attire

12/02/2020

12/02/2020

Your next formal event is coming up and no idea what to wear? Then this article is the perfect guide in what to wear in ‘black tie’ to the next formal event.  

The Lessons of a Mercurius Sales Committee Member

10/02/2020

10/02/2020

Have you ever wondered what the Sales Committee of the study association Mercurius exactly does? Margarete gives you an insight into the useful skills she has developed as part of the committee.

Vienna: City of dreams

10/02/2020

10/02/2020

The Austrian capital is a worldwide famous destination with all sorts of architecture, museums, and landmarks to visit. If you are an art or history lover, a foodie, or you just get a thrill out of traveling to a new place; Vienna is the place for you!

AMFI-film screening 2020: Student works of art about fashion and identity

09/02/2020 and

09/02/2020

Medium had the opportunity to attend the 2020 Fashion Film Screening & Photo-exhibition created by AMFI students. This was our take.

mersin escort mersin escort mersin escort canlı tv konya escort