Picture of By Desiree Janssen

By Desiree Janssen

[mks_dropcap style=”letter” size=”48″ bg_color=”#ffffff” txt_color=”#000000″]V[/mks_dropcap]oor de rubriek ‘In beeld’ wordt een opvallende foto uit de afgelopen week gekozen. Deze week ging één van onze fotografen langs een smakelijk nieuw fenomeen in Amsterdam.

Nummer honderd-en-één zijn, dat was de grootste angst van iedereen die donderdag 23 maart om zeven uur ‘s ochtends bij de nieuwe Dunkin’ Donuts winkel in Amsterdam stond. De eerste honderd klanten zouden een jaar lang gratis donuts winnen, dit liet de gemiddelde Amsterdammer zich geen twee keer zeggen. Een goede marketingtruc, kunnen we vanuit communicatiewetenschappelijk perspectief stellen. Donuts waren hét gespreksonderwerp van de week.

Wat maakt Dunkin’ Donuts zo interessant voor al die mensen die om zeven uur ‘s ochtends op de Nieuwendijk stonden terwijl ze ook in hun warme bed konden liggen? Twee mogelijke verklaringen: ten eerste de goede reputatie in Amerika die ons veel goeds belooft. Maar ook een assortiment met exclusieve smaken – Delfts Blauw, De Tulp, De Molen – is iets waarmee Dunkin’ Donuts zich onderscheidt van andere bakkerijen. We zullen zien of het bedrijf zich dit keer, in tegenstelling tot zeventien jaar geleden, staande houdt in Nederland. Aan de goede start kan het niet liggen.

Cover: Desiree Janssen

 

 

 

Google Workspace Google Workspace prijzen Google Workspace migratie Google Workspace Google Workspace