Marketing & PR

De meest rooskleurige dag van het jaar vier je zo

Valentijnsdag wordt door sommigen liever overgeslagen. Logisch, het is en blijft een vreselijk commercieel festijn van de drie clichés: rozen, beertjes en bonbons. Zelfs in de meest chique restaurants hangen roze ballonnen en doen ze mee met een waar ‘Valentijnsmenu’. Het liefst sluit je jezelf de hele dag op, maar helaas. Iedereen viert het, dus jij ook… We bereiden je alvast voor op aankomende zondag. Met deze drie Valentijnscampagnes kun je gewoon meedoen, met of zonder aanhang. Valentijnsdag is zo erg nog niet!

Liefde op het eerste gezicht
14 februari hoef je geen poot meer uit te steken, want met deze campagne laat je fijn iemand anders Cupido voor je spelen. Het bloemenbureau Mooiwatbloemendoen.nl geeft met hun campagne Command Cupid, het bloemenfenomeen een moderne twist. Cupido loopt namelijk rond met zijn high-tech boog en maakt livebeelden van de mensen op straat. Jij kunt vervolgens via @CommandCupid op Periscope alles live volgen. Zie je jouw (geheime) liefde? Of is het een love-at-first-digital-sight? Dan kun Cupido de opdracht geven om hem of haar een roos te geven. Jij kijkt gewoon vanaf een veilig afstandje toe. De campagne wordt gelanceerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Voor ieder wat wils, helaas loopt Cupido zelf alleen in Berlijn en Parijs rond. Maar dat maakt het vast niet minder leuk om mee te doen en een (on)bekende te verassen met een roos.

Deel jouw ‘sweet story
Amerikaans snoepgoedmaker Necco viert de 150ste verjaardag van hun welbekende Sweethearts, de hartvormige snoepjes met zoetsappige teksten als ‘true love’ en ‘all mine’. Aangezien deze snoepjes perfect zijn voor Valentijnsdag, introduceren ze hun nieuwe campagne Share Your Sweet Story. Via de website kun je jouw liefdes- of vriendschapsverhaal delen en maak je kans op vijfduizend dollar. Van huisdieren tot selfies, niets is te gek. Naast de verwachtingen dat het merk door deze campagne twintig procent meer gaat verkopen aankomend jaar, zit er ook een boodschap achter. Necco wil namelijk het belang van maatschappelijke onderwerpen zoals het homohuwelijk aankaarten. In de campagnevideo zien we dan ook niet het stereotype jongen-ontmoet-meisje-verhaal, maar Jack en George. Het stel is al 55 jaar samen, maar pas sinds 2015 getrouwd, omdat dat daarvoor niet mogelijk was. Daarmee neemt Necco, als boegbeeld voor Valentijnssnoep, een goed initiatief om te laten zien dat liefde én Valentijnsdag voor iedereen is.

Het perfecte cadeau
Als een bloemetje sturen niet genoeg is en je dus écht de portemonnee moet trekken, heeft Pandora de oplossing. Geen flinke kortingen of gratis juwelen, maar wel een tool die je zal helpen het perfecte cadeau te kopen voor je geliefde. En die tool is noodzakelijk, zo blijkt. Pandora ging op onderzoek uit en 83 procent van de mannen schijnt het moeilijk te vinden om een cadeau uit te zoeken. Met als gevolg dat de helft van de vrouwen niet blij is met haar cadeau. Hoe voorkom je een miskoop? Nou zo: dankzij de Gift Finder kun je aangeven voor wie je iets zoekt, wat de gelegenheid is en hoe zij als persoon is. Pandora geeft je vervolgens een selectie uit het assortiment. Om in de Valentijnssferen te komen lanceerde Pandora ook deze real-life aanzoeksvideo waarin een stel hun verhaal vertelt. Pink je al een traantje weg?


Zo zie je maar, wie niet zo’n fan is van Valentijnsdag zal zich prima vermaken. Wacht maar tot 14 februari, dan vliegen de Valentijnscampagnes je om de oren.

Cover: MartinFisch 

Reacties

reacties

Mireia Boot
In haar kleuterjaren schreef ze al haar eerste boek, bestaande uit aan elkaar geniet a4 papier, drie woorden en een hoop stift. Hét begin van een liefde voor mooie verhalen maken. Anno 2016 zet ze dat voort bij Medium en duimt ze voor 'ooit' een plek bij ELLE. Naast al het geschrijf, eet ze ook graag kaasplankjes (die van Boca's zijn het beste) en aait ze poezen bij het Kattencafé Kopjes.

    You may also like

    Comments are closed.