fbpx
17/06/2019 Communication Science news and articles

De meest rooskleurige dag van het jaar vier je zo

Medium zet drie interactieve Valentijnsdag campagnes voor je op een rij.


Valentijnsdag wordt door sommigen liever overgeslagen. Logisch, het is en blijft een vreselijk commercieel festijn van de drie clichés: rozen, beertjes en bonbons. Zelfs in de meest chique restaurants hangen roze ballonnen en doen ze mee met een waar ‘Valentijnsmenu’. Het liefst sluit je jezelf de hele dag op, maar helaas. Iedereen viert het, dus jij ook… We bereiden je alvast voor op aankomende zondag. Met deze drie Valentijnscampagnes kun je gewoon meedoen, met of zonder aanhang. Valentijnsdag is zo erg nog niet!

Liefde op het eerste gezicht
14 februari hoef je geen poot meer uit te steken, want met deze campagne laat je fijn iemand anders Cupido voor je spelen. Het bloemenbureau Mooiwatbloemendoen.nl geeft met hun campagne Command Cupid, het bloemenfenomeen een moderne twist. Cupido loopt namelijk rond met zijn high-tech boog en maakt livebeelden van de mensen op straat. Jij kunt vervolgens via @CommandCupid op Periscope alles live volgen. Zie je jouw (geheime) liefde? Of is het een love-at-first-digital-sight? Dan kun Cupido de opdracht geven om hem of haar een roos te geven. Jij kijkt gewoon vanaf een veilig afstandje toe. De campagne wordt gelanceerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Voor ieder wat wils, helaas loopt Cupido zelf alleen in Berlijn en Parijs rond. Maar dat maakt het vast niet minder leuk om mee te doen en een (on)bekende te verassen met een roos.

Deel jouw ‘sweet story
Amerikaans snoepgoedmaker Necco viert de 150ste verjaardag van hun welbekende Sweethearts, de hartvormige snoepjes met zoetsappige teksten als ‘true love’ en ‘all mine’. Aangezien deze snoepjes perfect zijn voor Valentijnsdag, introduceren ze hun nieuwe campagne Share Your Sweet Story. Via de website kun je jouw liefdes- of vriendschapsverhaal delen en maak je kans op vijfduizend dollar. Van huisdieren tot selfies, niets is te gek. Naast de verwachtingen dat het merk door deze campagne twintig procent meer gaat verkopen aankomend jaar, zit er ook een boodschap achter. Necco wil namelijk het belang van maatschappelijke onderwerpen zoals het homohuwelijk aankaarten. In de campagnevideo zien we dan ook niet het stereotype jongen-ontmoet-meisje-verhaal, maar Jack en George. Het stel is al 55 jaar samen, maar pas sinds 2015 getrouwd, omdat dat daarvoor niet mogelijk was. Daarmee neemt Necco, als boegbeeld voor Valentijnssnoep, een goed initiatief om te laten zien dat liefde én Valentijnsdag voor iedereen is.

Het perfecte cadeau
Als een bloemetje sturen niet genoeg is en je dus écht de portemonnee moet trekken, heeft Pandora de oplossing. Geen flinke kortingen of gratis juwelen, maar wel een tool die je zal helpen het perfecte cadeau te kopen voor je geliefde. En die tool is noodzakelijk, zo blijkt. Pandora ging op onderzoek uit en 83 procent van de mannen schijnt het moeilijk te vinden om een cadeau uit te zoeken. Met als gevolg dat de helft van de vrouwen niet blij is met haar cadeau. Hoe voorkom je een miskoop? Nou zo: dankzij de Gift Finder kun je aangeven voor wie je iets zoekt, wat de gelegenheid is en hoe zij als persoon is. Pandora geeft je vervolgens een selectie uit het assortiment. Om in de Valentijnssferen te komen lanceerde Pandora ook deze real-life aanzoeksvideo waarin een stel hun verhaal vertelt. Pink je al een traantje weg?


Zo zie je maar, wie niet zo’n fan is van Valentijnsdag zal zich prima vermaken. Wacht maar tot 14 februari, dan vliegen de Valentijnscampagnes je om de oren.

Cover: MartinFisch 

1180 Total Views 1 Views Today

Reacties

reacties

Related Posts

The Dutch Hunger Games: Room-seeking struggles in the Netherlands

15/06/2019

15/06/2019

One minute on Facebook and the fight is on: “Pick me”. “I’m clean and sociable”. “I can pay extra rent”. “PM sent”. “Check your PM”. “Love me”. “Save me from homelessness”. Welcome to a normal day in the life of a student searching for a room in Amsterdam.

Spreading Digital Literacy With a Donkey

13/06/2019

13/06/2019

In order to increase digital literacy Dayn Amada brings his Community Tablet to rural communities. This device and its education, which can be transported by a donkey, is linked to culture and uses gamifcation to enhance the learning process. Eva explains this alternative way of learning and why it is successful.

Review: De lessen van Clarence Seedorf in College Tour

11/06/2019

11/06/2019

Loïs over het optreden van Clarence Seedorf in College Tour, en over de wijze lessen die we van hem kunnen leren.

The consequences of power and design in Black Mirror

05/06/2019

05/06/2019

People are probably unaware that many powerful people in Black Mirror are abusing the technology. Medium shows how this happens in several episodes.

Nudity in the Eye of the Beholder

04/06/2019

04/06/2019

Nudity has seen a great change in meaning over the years. Of course there is a physical aspect, but there is also a rather artsy view. Aakansha discusses the multiple ways of looking at nudity.

Alumni of the Month: Arco Gnochhi

27/05/2019

27/05/2019

Medium sprak met Arco Gnochhi. Alumni van Communicatiewetenschap, voetbaltwitteraar 2018 en momenteel programmamaker bij BNNVARA.

Aspiring for digital wellness

21/05/2019

21/05/2019

Actually we can't live without our smartphones. Nevertheless there are some solutions to control our digital lives. Medium has elaborated some of them.

Three Identical Strangers: a review

20/05/2019

20/05/2019

Have you ever wondered if there's a doppelganger of you out there somewhere? 3 men found those doppelgangers. They actually all looked exactly alike. Little did they know, they turned out to be brothers! Aakansha reviews the movie Three Identical Strangers, about these 3 men.

Medium Podcast #6 – A crash course in TV media landscape and why Game of Thrones rules

19/05/2019

19/05/2019

Plamen is back, but this time he’s sitting on the Medium throne. In this 6th episode of the Medium Podcast,...

The Brutally Feminine Murder of the Anti-Hero

18/05/2019

18/05/2019

We all love a hero, but sometimes, an anti-hero is even better. This article explores moral ambiguity and why we are attracted to it.

#RIPDorisDay

17/05/2019

17/05/2019

The world mourns as news of the passing of Doris Day arrives. Medium remembers a woman whose movies and music earned her the status of a Hollywood legend.

Tessa: De geneeskundestudent die geniet van haar leven in Maastricht

13/05/2019

13/05/2019

Dit keer geen student uit Amsterdam, maar een student uit Maastricht! Medium sprak met geneeskundestudent Tessa over haar studentenleven in Maastricht en hoe communicatie een rol speelt in haar studie.

Faking a Disease Online: Munchausen by Internet

12/05/2019

12/05/2019

Who can we trust online? This article explores the distressing phenomenon of Munchausen by internet.

Your nightlife review: De School, Amsterdam

10/05/2019

10/05/2019

Gabby reviews De School, mainly known as a techno nightclub. Is it worth a visit? And why is there such a strict doorpolicy? We sum up the good and bad points for you.

The Pursuit of the Perfect Picture and its Consequences

09/05/2019

09/05/2019

A lot of people nowadays do the craziest things to get the most beautiful Instagram photos. It's all fun and games, until people's properties get destroyed. Angela discusses 3 places in the world where 'Instagram tourists' have taken over.

EnjoyInstagram