fbpx
20/08/2019 Communication Science news and articles

De meest rooskleurige dag van het jaar vier je zo

Medium zet drie interactieve Valentijnsdag campagnes voor je op een rij.


Valentijnsdag wordt door sommigen liever overgeslagen. Logisch, het is en blijft een vreselijk commercieel festijn van de drie clichés: rozen, beertjes en bonbons. Zelfs in de meest chique restaurants hangen roze ballonnen en doen ze mee met een waar ‘Valentijnsmenu’. Het liefst sluit je jezelf de hele dag op, maar helaas. Iedereen viert het, dus jij ook… We bereiden je alvast voor op aankomende zondag. Met deze drie Valentijnscampagnes kun je gewoon meedoen, met of zonder aanhang. Valentijnsdag is zo erg nog niet!

Liefde op het eerste gezicht
14 februari hoef je geen poot meer uit te steken, want met deze campagne laat je fijn iemand anders Cupido voor je spelen. Het bloemenbureau Mooiwatbloemendoen.nl geeft met hun campagne Command Cupid, het bloemenfenomeen een moderne twist. Cupido loopt namelijk rond met zijn high-tech boog en maakt livebeelden van de mensen op straat. Jij kunt vervolgens via @CommandCupid op Periscope alles live volgen. Zie je jouw (geheime) liefde? Of is het een love-at-first-digital-sight? Dan kun Cupido de opdracht geven om hem of haar een roos te geven. Jij kijkt gewoon vanaf een veilig afstandje toe. De campagne wordt gelanceerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Voor ieder wat wils, helaas loopt Cupido zelf alleen in Berlijn en Parijs rond. Maar dat maakt het vast niet minder leuk om mee te doen en een (on)bekende te verassen met een roos.

Deel jouw ‘sweet story
Amerikaans snoepgoedmaker Necco viert de 150ste verjaardag van hun welbekende Sweethearts, de hartvormige snoepjes met zoetsappige teksten als ‘true love’ en ‘all mine’. Aangezien deze snoepjes perfect zijn voor Valentijnsdag, introduceren ze hun nieuwe campagne Share Your Sweet Story. Via de website kun je jouw liefdes- of vriendschapsverhaal delen en maak je kans op vijfduizend dollar. Van huisdieren tot selfies, niets is te gek. Naast de verwachtingen dat het merk door deze campagne twintig procent meer gaat verkopen aankomend jaar, zit er ook een boodschap achter. Necco wil namelijk het belang van maatschappelijke onderwerpen zoals het homohuwelijk aankaarten. In de campagnevideo zien we dan ook niet het stereotype jongen-ontmoet-meisje-verhaal, maar Jack en George. Het stel is al 55 jaar samen, maar pas sinds 2015 getrouwd, omdat dat daarvoor niet mogelijk was. Daarmee neemt Necco, als boegbeeld voor Valentijnssnoep, een goed initiatief om te laten zien dat liefde én Valentijnsdag voor iedereen is.

Het perfecte cadeau
Als een bloemetje sturen niet genoeg is en je dus écht de portemonnee moet trekken, heeft Pandora de oplossing. Geen flinke kortingen of gratis juwelen, maar wel een tool die je zal helpen het perfecte cadeau te kopen voor je geliefde. En die tool is noodzakelijk, zo blijkt. Pandora ging op onderzoek uit en 83 procent van de mannen schijnt het moeilijk te vinden om een cadeau uit te zoeken. Met als gevolg dat de helft van de vrouwen niet blij is met haar cadeau. Hoe voorkom je een miskoop? Nou zo: dankzij de Gift Finder kun je aangeven voor wie je iets zoekt, wat de gelegenheid is en hoe zij als persoon is. Pandora geeft je vervolgens een selectie uit het assortiment. Om in de Valentijnssferen te komen lanceerde Pandora ook deze real-life aanzoeksvideo waarin een stel hun verhaal vertelt. Pink je al een traantje weg?


Zo zie je maar, wie niet zo’n fan is van Valentijnsdag zal zich prima vermaken. Wacht maar tot 14 februari, dan vliegen de Valentijnscampagnes je om de oren.

Cover: MartinFisch 

Reacties

reacties

Related Posts

Hoe propaganda twee partijen steeds verder uit elkaar drijft

18/08/2019

18/08/2019

Fabian dook in de politieke spanningen tussen Ierland en Noord Ierland. Propaganda is daarbij niet te vermijden.

PR-Disaster or opportunity? The influence of #Brexit in Ireland

18/08/2019

18/08/2019

The Brexit will have a big influence on companies in Ireland and Northern Ireland. Kelly explains why a good PR will be more important than ever before.

Protesten aan de Ierse grens: wat betekent de Brexit voor Ierland?

16/08/2019

16/08/2019

Het bekende Goede Vrijdag-akkoord diende een vredige oplossing te bieden voor de strijd tussen Ierland en Noord-Ierland. De huidige ontwikkelingen rondom de Brexit brengen dit echter in gevaar. Quinta beschrijft de situatie, hoe deze is ontstaan en welke rol de Brexit hierin speelt.

Why won’t Ed Sheeran sell me a chair?

12/08/2019

12/08/2019

Marketing agencies are using celebrities very often, but during the company visit at Morrow Communications, Joanna learnt there is a shift going on from celebrities to social media influencers.

Entertainment uit de Oudheid viert hoogtijdagen in het digitale tijdperk

10/08/2019

10/08/2019

Een Ierse tour-guide die met zijn manier van vertellen laat zien dat de klassieke retoriek nog niet verloren is in het digitale tijdperk zoals wij dat kennen. Kevin vertelt over Patrick en zijn tour in Dublin.

Why Northern Ireland plays a key role in Brexit

10/08/2019

10/08/2019

Sjors travelled to Northern Ireland and saw the remains of The Troubles. What role does Northern Ireland play in a possible Brexit?

Ada Varriale – a first-year communication science student

24/06/2019

24/06/2019

Join us as we get to know a little more about first year Communication Science student, Ada.

The downfall of Vero

22/06/2019

22/06/2019

Our brand new writer Jade on the downfall of Vero. Why was it the most promising social media platform? And why was it not able to beat Facebook?

The Day I Broke My Smartphone

21/06/2019

21/06/2019

Could you go a day without your smartphone?

Review: The Handmaid’s Tale

20/06/2019

20/06/2019

For this week's review, Karina tells you what she thinks about the popular book (and series) the Handmaid's Tale.

Congrats on being phubbed!

18/06/2019

18/06/2019

Phubbing is something we experience a lot in current society. Medium elaborates the negative consequences and gives you also advices how to stop phubbing.

The Dutch Hunger Games: Room-seeking struggles in the Netherlands

15/06/2019

15/06/2019

One minute on Facebook and the fight is on: “Pick me”. “I’m clean and sociable”. “I can pay extra rent”. “PM sent”. “Check your PM”. “Love me”. “Save me from homelessness”. Welcome to a normal day in the life of a student searching for a room in Amsterdam.

Spreading Digital Literacy With a Donkey

13/06/2019

13/06/2019

In order to increase digital literacy Dayn Amada brings his Community Tablet to rural communities. This device and its education, which can be transported by a donkey, is linked to culture and uses gamifcation to enhance the learning process. Eva explains this alternative way of learning and why it is successful.

Review: De lessen van Clarence Seedorf in College Tour

11/06/2019

11/06/2019

Loïs over het optreden van Clarence Seedorf in College Tour, en over de wijze lessen die we van hem kunnen leren.

The consequences of power and design in Black Mirror

05/06/2019

05/06/2019

People are probably unaware that many powerful people in Black Mirror are abusing the technology. Medium shows how this happens in several episodes.

EnjoyInstagram