Media & Entertainment

Nathalie Kemna: het meisje achter de fashionblog

Zonder de intentie een mode-imperium op te bouwen, begon Kemna twee jaar geleden haar fashionblog. Het bezoekersaantal van haar blog begon op den duur fors te stijgen. Bizar vond ze dit: “Waarom zou je mij volgen? Ik doe iets wat veel andere meiden ook doen.” Toen haar blog meer werd bezocht en ze veel lieve reacties kreeg, steeg haar zelfvertrouwen. “Ik was eerst best onzeker en durfde niemand te vertellen dat ik een blog had.” Inmiddels heeft Kemna 24.000 volgers op Instagram en werkt ze samen met merken als Levi’s en Hunkemöller. Hoe is het zo ver gekomen? Je leest het in de nieuwste Medium. Hier alvast een preview. 

De gunfactor hebben
Dat Kemna een modeblog zou beginnen, was een kwestie van tijd. “Ik was altijd al bezig met mode en fotografie en op een gegeven moment leerde ik hoe ik een website moest maken.” Toen was de cirkel rond en was daar haar blog. “Ik deed het echt voor mezelf. Het leek me gaaf een online dagboek bij te houden.” Waarom is juist jouw blog zo populair? Ze vertelt dat dit te maken heeft met veel factoren. “Ik schrijf in het Nederlands en ga in op mijn persoonlijke leven, iets wat veel fashionbloggers niet doen. Wat ook belangrijk is, is dat je de gunfactor hebt. Mensen willen zich met jou identificeren. Je moet sowieso een niche bereiken als je een blog begint. Mijn niche is dat ik klein ben en lang haar heb”, lacht ze.

Hard werken en inspireren
Kleding selecteren, fotoshoots doen, foto’s bewerken, blogposts schrijven, social media bijhouden, netwerkevents bezoeken, mailen met sponsors”, het zijn praktijken waar Kemna zich dagelijks mee bezighoudt. “Het kost meer tijd dan je denkt. Uiteindelijk kom je uit op een veertig uur durende werkweek.” Ze vertelt dat ze het tegenwoordig meer als een baan ziet dan als hobby. “Ik begin nu echt verplichtingen te krijgen.” De blogster benadrukt dat ze het belangrijk vindt zichzelf te blijven op haar blog. “Als ik me niet fijn voel, zal ik ook niet leuk op de foto’s komen te staan. Dus dan maak ik die foto’s ook niet.”

Het bloggen is niet zo glamorous als mensen denken. “Een keer shootte ik vijf outfits in één weekend. Je staat de hele dag buiten in de kou en je kleedt je om op straat.” Het idee dat bloggers het perfecte leven hebben, is niet de realiteit, vertelt ze. “Ik eet ook gewoon friet. Ik wil graag laten zien dat er in dit wereldje ook echte mensen zijn die succesvol zijn. Ik hoop dat mijn volgers inspiratie halen uit wat ik doe en dat ze daar zelf iets moois mee kunnen doen. Dat mijn volgers zich goed voelen over zichzelf vind ik heel belangrijk.” Zelf laat ze zich inspireren door haar vriendinnen, die ook bezig zijn met mode. “Het zijn sterke vrouwen met een druk leven. Daar haal ik mijn inspiratie uit, uit hun manier van leven en hun doorzettingsvermogen.”

Nieuwsgierig geworden? Pak de nieuwe Medium dan uit de bakken op Roeterseiland. Naast dit interview, kun je er interviews vinden met Quinsy Gario, Liesbeth Rasker en een artikel over Donald Trump. Dat is natuurlijk, naast al het vertrouwde wat Medium te bieden heeft, waaronder een column van Bregje van Groningen en Oud en Nieuws. Veel leesplezier!

Interview: Luca Jansen en Christian Manuputty

Reacties

reacties

Luca Jansen
Luca (19) is tweedejaars communicatiewetenschapper en redacteur bij Medium. Wat haar kenmerkt is haar nieuwsgierigheid en daarom schroomt ze niet om soms ietwat ongepaste vragen te stellen. Daarnaast liggen haar interesses bij audiovisuele media en vindt ze het leuk om mensen stof tot nadenken te geven. Guilty pleasure: Koffietijd kijken onder het genot van een kopje thee.

    You may also like

    Comments are closed.