fbpx
21/11/2019 Communication Science news and articles

Nathalie Kemna: het meisje achter de fashionblog

onder de intentie een mode-imperium op te bouwen, begon Kemna twee jaar geleden haar fashionblog. Het bezoekersaantal van haar blog…


Zonder de intentie een mode-imperium op te bouwen, begon Kemna twee jaar geleden haar fashionblog. Het bezoekersaantal van haar blog begon op den duur fors te stijgen. Bizar vond ze dit: “Waarom zou je mij volgen? Ik doe iets wat veel andere meiden ook doen.” Toen haar blog meer werd bezocht en ze veel lieve reacties kreeg, steeg haar zelfvertrouwen. “Ik was eerst best onzeker en durfde niemand te vertellen dat ik een blog had.” Inmiddels heeft Kemna 24.000 volgers op Instagram en werkt ze samen met merken als Levi’s en Hunkemöller. Hoe is het zo ver gekomen? Je leest het in de nieuwste Medium. Hier alvast een preview. 

De gunfactor hebben
Dat Kemna een modeblog zou beginnen, was een kwestie van tijd. “Ik was altijd al bezig met mode en fotografie en op een gegeven moment leerde ik hoe ik een website moest maken.” Toen was de cirkel rond en was daar haar blog. “Ik deed het echt voor mezelf. Het leek me gaaf een online dagboek bij te houden.” Waarom is juist jouw blog zo populair? Ze vertelt dat dit te maken heeft met veel factoren. “Ik schrijf in het Nederlands en ga in op mijn persoonlijke leven, iets wat veel fashionbloggers niet doen. Wat ook belangrijk is, is dat je de gunfactor hebt. Mensen willen zich met jou identificeren. Je moet sowieso een niche bereiken als je een blog begint. Mijn niche is dat ik klein ben en lang haar heb”, lacht ze.

Hard werken en inspireren
Kleding selecteren, fotoshoots doen, foto’s bewerken, blogposts schrijven, social media bijhouden, netwerkevents bezoeken, mailen met sponsors”, het zijn praktijken waar Kemna zich dagelijks mee bezighoudt. “Het kost meer tijd dan je denkt. Uiteindelijk kom je uit op een veertig uur durende werkweek.” Ze vertelt dat ze het tegenwoordig meer als een baan ziet dan als hobby. “Ik begin nu echt verplichtingen te krijgen.” De blogster benadrukt dat ze het belangrijk vindt zichzelf te blijven op haar blog. “Als ik me niet fijn voel, zal ik ook niet leuk op de foto’s komen te staan. Dus dan maak ik die foto’s ook niet.”

Het bloggen is niet zo glamorous als mensen denken. “Een keer shootte ik vijf outfits in één weekend. Je staat de hele dag buiten in de kou en je kleedt je om op straat.” Het idee dat bloggers het perfecte leven hebben, is niet de realiteit, vertelt ze. “Ik eet ook gewoon friet. Ik wil graag laten zien dat er in dit wereldje ook echte mensen zijn die succesvol zijn. Ik hoop dat mijn volgers inspiratie halen uit wat ik doe en dat ze daar zelf iets moois mee kunnen doen. Dat mijn volgers zich goed voelen over zichzelf vind ik heel belangrijk.” Zelf laat ze zich inspireren door haar vriendinnen, die ook bezig zijn met mode. “Het zijn sterke vrouwen met een druk leven. Daar haal ik mijn inspiratie uit, uit hun manier van leven en hun doorzettingsvermogen.”

Nieuwsgierig geworden? Pak de nieuwe Medium dan uit de bakken op Roeterseiland. Naast dit interview, kun je er interviews vinden met Quinsy Gario, Liesbeth Rasker en een artikel over Donald Trump. Dat is natuurlijk, naast al het vertrouwde wat Medium te bieden heeft, waaronder een column van Bregje van Groningen en Oud en Nieuws. Veel leesplezier!

Interview: Luca Jansen en Christian Manuputty

Reacties

reacties

Related Posts

Het drama van Den Bosch

19/11/2019

19/11/2019

Racisme in het voetbal gebeurt helaas steeds vaker. Dit keer was het raak in Den Bosch, waar Ahmad Mendes Moreira racistisch werd bejegend.

Klaus – A Christmas Review

19/11/2019

19/11/2019

Our edictor Jade reviews a nostalgic, new Christmas classic from Hollywood: Klaus!

Queer Eye: We’re in Japan!: How Netflix’s Makeover Show (Respectfully) Dived into Japanese society

18/11/2019

18/11/2019

The gays are back! Queer Eye’s Fab 5 is a team of five gay men with individual specialities (fashion, culture, food & wine, grooming, and design) who do makeovers on nominees’ outer and inner struggles.

Last Christmas schiet zijn doel voorbij

17/11/2019

17/11/2019

Redacteur Loïs ging naar de bioscoop op zoek naar een nieuwe lievelingsfilm. Maar Last Christmas was in ieder geval de laatste keer dat ze die film in de bioscoop zag.

KSI versus Logan Paul: How mainstream media finally embraced YouTubers

16/11/2019

16/11/2019

KSI and Logan Paul invaded the mainstream media with their sold out YouTube boxing event. But how did they do it? Medium explains it for you!

Parasocial relationships and fictional loyalty: How’s that actors and characters are not the same person (but people don’t get it)

15/11/2019

15/11/2019

Have you ever felt as if the person who got you best wasn’t your best friend, or one of your family members, but rather your favorite actor, singer or movie character? Has it ever happened to you? Yeah, I thought so. But don’t worry, you’re not the only one. 

TEDxUniversiteit van Amsterdam: Seven different quests for the truth

14/11/2019 and

14/11/2019

On the evening of Monday 4th of November, Medium was part of the crowd that listened to seven speakers on the theme: "In the search of truth". In this event, seven speakers presented their views on what they consider part of the truth.

Slow fashion: De oplossing voor een duurzame wereld?

12/11/2019

12/11/2019

De kledingindustrie is een erg vervuilende industrie. De vraag is of slow fashion dit probleem kan verhelpen. Medium zoekt het voor je uit!

Free Press Live 2019: All the nominees and winners for most ground-breaking journalists

11/11/2019 and

11/11/2019

Medium went to the Free Press Live event where journalists received awards for their effort to present unbiased news about sensitive topics as war scandals.

Warriors for Peace: A Documentary Review

09/11/2019

09/11/2019

Ada reviews the documentary Les Guerrières de la Paix, which gives an insight into the Women Wage Peace movement in Israel.

XIII: Kalvijn bewijst het onmogelijke

01/11/2019

01/11/2019

Fabian was aanwezig bij de première van Kalvijns bioscoopexperiment XIII. De hoofdvraag op dit influencer-fest: kun je een film maken in 24 uur?

ADNIGHT 2019: A truly mad world!

27/10/2019

27/10/2019

Our editor Menahil went to ADNIGHT and visited the agencies Accenture, Kult and Ace and Ogilvy.

Medium Podcast #7 – Let’s talk about nudes

24/09/2019

24/09/2019

Two aspiring communication scientists, a few cans of beer and some Bacardi breezers. It was King’s Night when Kajsa and...

Film Pride: How Northern Ireland and Singapore Handles Fame

02/09/2019

02/09/2019

Angela went along on the study trip to Dublin and Belfast. How do the cities cope with their fame achieved from series and movies?

Ierland is een feniks die zal herrijzen uit de as

30/08/2019

30/08/2019

De een kan niet een heel land bereiken en de ander heeft een te oubollig marketing beleid. Twee bedrijven die voor hun eigen uitdagingen staan.

EnjoyInstagram

www.eskisehirescort.asia | www.escortantalyali.com | www.mersindugun.com