fbpx
18/02/2020 Communication Science news and articles

Students of Amsterdam: Mayta

In deze editie van Students of Amsterdam praat Medium met Mayta over zijn keuze voor Communicatiewetenschap aan de UvA, zijn…


In deze editie van Students of Amsterdam praat Medium met Mayta over zijn keuze voor Communicatiewetenschap aan de UvA, zijn leven in Amsterdam en zijn ambities voor de toekomst. Mayta is achttien jaar en heeft in de afgelopen maanden al een aardig idee gevormd over zijn studie en de Universiteit. Daarnaast heeft hij grootse plannen om na het afronden van zijn studie aan het werk te gaan in de reclamewereld, het liefst voor een groot modemerk.

Thuis in Amsterdam
Op de vraag of Mayta ook gedacht heeft aan een andere studentenstad antwoordt hij heel resoluut. “Ik wilde graag in Amsterdam blijven, omdat ik van de stad hou, ik al veel mensen ken en ook de leuke plekken weet. Ik voel me hier gewoon thuis. Mijn ouders wonen hier ook en ik ben hier opgegroeid. Ik had niet zo’n zin om opnieuw te beginnen, een nieuw leven in een andere stad te moeten opbouwen. En op zich leer je op de universiteit ook veel nieuwe mensen kennen, dus alsnog ga ik eigenlijk een nieuw leven tegemoet.” De precieze keuze voor Communicatiewetenschap was eigenlijk een kwestie van afstrepen. “Ik ben gaan kijken naar wat voor studies ik leuk vond, en zo gaan filteren. Ik heb sowieso naar maatschappelijke studies gekeken, want de rest sprak me niet zo aan. Waar ik naar gekeken heb is sociologie, antropologie en media en cultuur. Dat leek me ook best wel leuk. Ik ben naar de open dagen gegaan, heb proef gestudeerd en de matching gedaan. Daaruit heb ik kunnen concluderen dat Communicatiewetenschap de leukste studie was.”

“Op de universiteit leer je ook nieuwe mensen kennen, waardoor je alsnog een nieuw leven tegemoet gaat”

Goede keuze
De verwachting dat Communicatiewetenschap een relatief rustige studie was, is niet helemaal uitgekomen. “Ik heb denk ik vooral statistiek een beetje onderschat, dat is best wel lastig en ben ik meer tijd aan kwijt dan ik had gedacht. Tot nu toe vind ik het inleidende vak, wat echt gaat over communicatie leuk en interessant. Wat dat betreft is deze studie dan ook een goede keuze, maar daarnaast moet je dus ook statistiek kunnen en wetenschappelijk onderzoek doen en dat vind ik een beetje saai en niet altijd even interessant. Er is gewoon best wel veel werk te doen voor de studie in je eigen tijd, terwijl ik had verwacht meer vrije tijd te hebben.” Over de UvA zelf heeft Mayta echter geen opmerkingen. “Voor mijn gevoel, tot nu toe, is het op de UvA allemaal best wel goed geregeld. Je kan altijd ergens naar toe met vragen, je hebt allemaal punten waar je heen kan gaan. Als je hulp nodig hebt is het er sowieso, ik vind ook dat er goed les wordt gegeven. Nu moet ik wel zeggen dat dit de beste Communicatiewetenschap-opleiding van de wereld is, al kan ik hier zelf niet echt iets over zeggen omdat ik niets heb om het mee te vergelijken. Daarbij denk ik dat er altijd wel ruimte is voor verbetering.”

“Ik weet niet of je van je hobby je werk moet maken, sommige mensen zeggen van wel en sommige zeggen van niet”

Passie voor mode
Mayta’s passie ligt bij mode, en hier is hij dus ook veel mee bezig. Zijn inspiratie haalt hij uit sociale media en vooral Instagram is hierin een grote invloed . Dat hij hier in de toekomst mee bezig zal zijn is voor hem een redelijke zekerheid. “Je zou wel kunnen zeggen dat kleding en schoenen, of mode, een hobby van mij is. Ik weet niet zo goed of je van je hobby je werk moet maken, sommige mensen zeggen van wel en sommige zeggen van niet. Op de lange termijn ben ik denk ik van plan om een beetje de kant van de reclame op te gaan, maar dan wel modegericht. Dat ik later misschien wel campagnes of commercials ga doen voor grote merken op het gebied van mode. Ik weet niet of ik dan meer de kant van PR of de kant van reclame op wil gaan, dat moet ik nog ontdekken. Mijn interesse ligt hierdoor wel bij de master Persuasieve Communicatie, omdat dat het meest gerelateerd is aan reclame en aan het overtuigen van mensen. Ik vind het interessant hoe mensen overtuigd kunnen worden, op wat voor manieren mensen overgehaald kunnen worden om een product wel of niet te kopen.”

Cover: Desiree Janssen / Final Editor: Kyle Hassing

Reacties

reacties

Related Posts

Medium Podcast #8 – Jade’s Pact

14/02/2020 and

14/02/2020

The month in which Jade stopped using smartphones and developed a texting twitch (Parents Beware).

Personal Ads: Who needs Cupid?

14/02/2020

14/02/2020

From personal ads to dating apps, people have advertised themselves to find the best suitor. Medium tells you why cupid is out of business.

Parasite wins Best Picture without an ’English-speaking’ host

13/02/2020

13/02/2020

Parasite makes history at the 92nd Academy Awards by being the first non-English speaking film to win Best Picture, defeating eight other competing English-language movies. Danny tells us why Parasite deserved to win.

A day in the life of the FSR FMG’s official secretary

13/02/2020

13/02/2020

Have you ever wondered what the secretary of the FSR FMG does? Meet Robin while she tells about her job! The job that currency has a vacancy, so check it out!

“Trust the child within you”: Interview with Francis Alÿs

Medium interviewed Francis Alÿs, director of "Sandlines", which premiered in Europe at the International Film Festival in Rotterdam. His work is currently being exhibited at the Eye Film Museum in Amsterdam.

Black tie: A guide on formal attire

12/02/2020

12/02/2020

Your next formal event is coming up and no idea what to wear? Then this article is the perfect guide in what to wear in ‘black tie’ to the next formal event.  

The Lessons of a Mercurius Sales Committee Member

10/02/2020

10/02/2020

Have you ever wondered what the Sales Committee of the study association Mercurius exactly does? Margarete gives you an insight into the useful skills she has developed as part of the committee.

Vienna: City of dreams

10/02/2020

10/02/2020

The Austrian capital is a worldwide famous destination with all sorts of architecture, museums, and landmarks to visit. If you are an art or history lover, a foodie, or you just get a thrill out of traveling to a new place; Vienna is the place for you!

AMFI-film screening 2020: Student works of art about fashion and identity

09/02/2020 and

09/02/2020

Medium had the opportunity to attend the 2020 Fashion Film Screening & Photo-exhibition created by AMFI students. This was our take.

‘Taylor Swift: Miss Americana’: How The Pop Supernova Found Her Voice

07/02/2020

07/02/2020

Emma analyses 'Miss Americana,' the documentary about Taylor Swift. In this, Swift narrates her life as a pop star and a woman in her 20's.

Vegan for a month: a new veganning or a big missed-steak?

07/02/2020

07/02/2020

Dry-January not quite your thing? Maybe give veganism a go. Gabby explores veganism for herself, and leaves us with some tasty tips!

Afgeserveerd voedsel wordt steeds meer uitgeserveerd

06/02/2020

06/02/2020

Steeds meer initiatieven richten zich op het tegengaan van voedselverspilling. En dat is maar goed ook, want jaarlijks verdwijnt een derde van al het voedsel in de vuilnisbak.

Hoe ik een maand mijn smartphone opgaf

05/02/2020

05/02/2020

Geen smartphone voor een maand: hoe kan dat tegenwoordig? Jade ging deze uitdaging aan en vertelt waarom iedereen het een keertje moet proberen.

FSR 101: A crash course on what the student council does for your student rights

03/02/2020 and

03/02/2020

Medium breaks down the influence that the Faculty Student Council of UvA's Faculty of Social and Behavioral Sciences has on our community and how you can participate to make a change.

Duolingo: The Boogieman of Language Apps

31/01/2020

31/01/2020

The green owl goes rogue - this article discusses Duolingo's (almost extreme) methods to coerce us into practicing our language skills.

mersin escort mersin escort mersin escort canlı tv konya escort