In deze editie van Students of Amsterdam praat Medium met Mayta over zijn keuze voor Communicatiewetenschap aan de UvA, zijn..."/> In deze editie van Students of Amsterdam praat Medium met Mayta over zijn keuze voor Communicatiewetenschap aan de UvA, zijn..." />
25/03/2019 Communication Science news and articles

Students of Amsterdam: Mayta

In deze editie van Students of Amsterdam praat Medium met Mayta over zijn keuze voor Communicatiewetenschap aan de UvA, zijn…


In deze editie van Students of Amsterdam praat Medium met Mayta over zijn keuze voor Communicatiewetenschap aan de UvA, zijn leven in Amsterdam en zijn ambities voor de toekomst. Mayta is achttien jaar en heeft in de afgelopen maanden al een aardig idee gevormd over zijn studie en de Universiteit. Daarnaast heeft hij grootse plannen om na het afronden van zijn studie aan het werk te gaan in de reclamewereld, het liefst voor een groot modemerk.

Thuis in Amsterdam
Op de vraag of Mayta ook gedacht heeft aan een andere studentenstad antwoordt hij heel resoluut. “Ik wilde graag in Amsterdam blijven, omdat ik van de stad hou, ik al veel mensen ken en ook de leuke plekken weet. Ik voel me hier gewoon thuis. Mijn ouders wonen hier ook en ik ben hier opgegroeid. Ik had niet zo’n zin om opnieuw te beginnen, een nieuw leven in een andere stad te moeten opbouwen. En op zich leer je op de universiteit ook veel nieuwe mensen kennen, dus alsnog ga ik eigenlijk een nieuw leven tegemoet.” De precieze keuze voor Communicatiewetenschap was eigenlijk een kwestie van afstrepen. “Ik ben gaan kijken naar wat voor studies ik leuk vond, en zo gaan filteren. Ik heb sowieso naar maatschappelijke studies gekeken, want de rest sprak me niet zo aan. Waar ik naar gekeken heb is sociologie, antropologie en media en cultuur. Dat leek me ook best wel leuk. Ik ben naar de open dagen gegaan, heb proef gestudeerd en de matching gedaan. Daaruit heb ik kunnen concluderen dat Communicatiewetenschap de leukste studie was.”

“Op de universiteit leer je ook nieuwe mensen kennen, waardoor je alsnog een nieuw leven tegemoet gaat”

Goede keuze
De verwachting dat Communicatiewetenschap een relatief rustige studie was, is niet helemaal uitgekomen. “Ik heb denk ik vooral statistiek een beetje onderschat, dat is best wel lastig en ben ik meer tijd aan kwijt dan ik had gedacht. Tot nu toe vind ik het inleidende vak, wat echt gaat over communicatie leuk en interessant. Wat dat betreft is deze studie dan ook een goede keuze, maar daarnaast moet je dus ook statistiek kunnen en wetenschappelijk onderzoek doen en dat vind ik een beetje saai en niet altijd even interessant. Er is gewoon best wel veel werk te doen voor de studie in je eigen tijd, terwijl ik had verwacht meer vrije tijd te hebben.” Over de UvA zelf heeft Mayta echter geen opmerkingen. “Voor mijn gevoel, tot nu toe, is het op de UvA allemaal best wel goed geregeld. Je kan altijd ergens naar toe met vragen, je hebt allemaal punten waar je heen kan gaan. Als je hulp nodig hebt is het er sowieso, ik vind ook dat er goed les wordt gegeven. Nu moet ik wel zeggen dat dit de beste Communicatiewetenschap-opleiding van de wereld is, al kan ik hier zelf niet echt iets over zeggen omdat ik niets heb om het mee te vergelijken. Daarbij denk ik dat er altijd wel ruimte is voor verbetering.”

“Ik weet niet of je van je hobby je werk moet maken, sommige mensen zeggen van wel en sommige zeggen van niet”

Passie voor mode
Mayta’s passie ligt bij mode, en hier is hij dus ook veel mee bezig. Zijn inspiratie haalt hij uit sociale media en vooral Instagram is hierin een grote invloed . Dat hij hier in de toekomst mee bezig zal zijn is voor hem een redelijke zekerheid. “Je zou wel kunnen zeggen dat kleding en schoenen, of mode, een hobby van mij is. Ik weet niet zo goed of je van je hobby je werk moet maken, sommige mensen zeggen van wel en sommige zeggen van niet. Op de lange termijn ben ik denk ik van plan om een beetje de kant van de reclame op te gaan, maar dan wel modegericht. Dat ik later misschien wel campagnes of commercials ga doen voor grote merken op het gebied van mode. Ik weet niet of ik dan meer de kant van PR of de kant van reclame op wil gaan, dat moet ik nog ontdekken. Mijn interesse ligt hierdoor wel bij de master Persuasieve Communicatie, omdat dat het meest gerelateerd is aan reclame en aan het overtuigen van mensen. Ik vind het interessant hoe mensen overtuigd kunnen worden, op wat voor manieren mensen overgehaald kunnen worden om een product wel of niet te kopen.”

Cover: Desiree Janssen / Final Editor: Kyle Hassing

317 Total Views 4 Views Today

Reacties

reacties

Related Posts

Where does scapegoating come from?

22/03/2019

22/03/2019

Alvaro found out where scapegoating comes from, and explains it to us in this article. Why do we scapegoat? And what has the Bible to do with it?

Killfies: And You Thought Duckface Was Bad

21/03/2019

21/03/2019

With astonishing numbers in countries such as India and Russia, the 'Killfie' is gaining not only in popularity, but also in casualties. Why do people take such great risks for 'just a picture'?

Onder de loep: De Luizenmoeder

20/03/2019

20/03/2019

Het tweede seizoen van De Luizenmoeder is een aantal weken geleden begonnen. Wat maakt dit programma nog steeds zo succesvol? Medium zocht het uit.

My Podcast and Me: The Intimacy of Podcasts

20/03/2019

20/03/2019

Podcasts; the substitution to TV and radio among millennials. However, the statistics on podcasts listeners are respectively low in the Netherlands. Why are podcasts popular in other countries? And how come that we stay behind?

BNR: Backstage with the Chief

19/03/2019

19/03/2019

Medium Editor-in-Chief Thomas Korver started his internship at BNR Nieuwsradio this year, a very special feat. Thomas is working right along the most powerful people of the Netherlands, but that's quite normal.

CNN and the Metamorphosis of News

19/03/2019

19/03/2019

A comprehensive look at how the CNN used technology to disrupt the media landscape and transform the news cycle

Women’s march: what are we trying to say?

19/03/2019

19/03/2019

The second Woman's March took place on March 9th in Amsterdam. Eva brought her camera and shows us how the participants visualized their message about feminism.

Students of the world: Inaya

18/03/2019

18/03/2019

Students of Amsterdam goes worldwide! This means that Medium didn't interview a student from the University of Amsterdam, but a communication science student from the University of Manchester; meet Inaya!

The Medium Magazine Brexit Podcast

16/03/2019

16/03/2019

Are you following Brexit? We tried to, have a listen!

Audrey Hepburn: The Woman Behind The Icon

15/03/2019

15/03/2019

One week ago the world celebrated International Women's Day. This week Eva commemorated a very special women; Audrey Hepburn.

Students of Amsterdam: Gary

14/03/2019

14/03/2019

Deze maand is tweedejaars Communicatiewetenschap student Gary de 'Student of Amsterdam'. Tegen Medium vertelt hij over zijn reis naar Vietnam, zijn leven in Amsterdam en zijn prioriteiten.

#DOESLIEF: SIRE’s sleutel tot een vriendelijker Nederland

13/03/2019

13/03/2019

SIRE startte de #DOESLIEF-campagne, omdat mensen niet bewust zijn hoevaak mensen nog worden beledigd. Medium zocht uit of deze campagne effectief is.

Review: Russian Doll

11/03/2019

11/03/2019

If you could do it all again, would you? The new Netflix series, 'Russian Doll', explores this idea with a twist.

The Digital Migrant

05/03/2019

05/03/2019

"Water, phone and food." This article takes a look at the crucial role played by smartphones and technology in the lives of migrants.

Suppressed Voices Given a Chance to be Heard: Introducing ‘Looney Radio’

28/02/2019

28/02/2019

This thursday we introduce a very special radio station from Argentina: Radio La Colifata. Opening their doors, Hospital Borda takes the recovery process of the patient to another level.

EnjoyInstagram