Marketing & PR

Alle ins en outs over Congress: Digital Marketing

Morgen staat het volgende evenement van studievereniging Mercurius op het programma, namelijk het internationale congres met als thema digital marketing. Tussen vijf uur ‘s middags en negen uur ‘s avonds zullen verschillende activiteiten plaatsvinden op het Roeterseilandcomplex, zoals lezingen van professionals uit het werkveld. Omdat het een internationaal congres is, zullen alle activiteiten in het Engels zijn. Voor de lezingen zijn zelfs nog wat plekken vrij! Het hele gebeuren is ook open voor niet-leden, dus het is mogelijk om je vrienden van andere studieverenigingen mee te nemen. De avond zal plaatsvinden onder begeleiding van Sindy Sumter, docent Youth and Media aan de UvA. Wat valt er nog meer te beleven en wie zullen er spreken?

Lezingen over het echte werk
Het congres zal starten met twee lezingen, die gegeven zullen worden door Sebastiaan Berkvens en Suzanne de Bakker. Berkvens is de hoofdverantwoordelijke voor de e-commerce bij Heineken. Toen hij in 1998 klaar was met zijn studie Communicatiewetenschap begon hij zijn carrière in de richting van media en entertainment. In 2010 voegde hij zich bij Heineken en sinds vorig jaar is hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de e-commerce bij de biergigant. Suzanne de Bakker zal bij sommige lezers misschien al wel bekend zijn, zij is immers werkzaam bij de UvA als docente Content Marketing. Daarnaast is ze verbonden aan de master Corporate Communicatie aan de UvA. In 2006 promoveerde De Bakker op een proefschrift over informatieoverload, sinds 2009 deelt ze als ZZP’er haar kennis op het gebied van bijvoorbeeld content marketing en branded content. De lezingen vinden plaats in REC-C 1.03 van vijf tot zeven uur, daarna beginnen de workshops.

Stoomcursus jezelf profileren
Er zullen twee workshops worden gegeven, de ene door Bas Hattink, de andere door Leni Minderhoud. Hattink is eigenaar van Eavan Consultancy, een consultancybureau dat mensen en organisaties ondersteunt bij het realiseren van doelstellingen op strategisch en operationeel gebied. Hij zal de workshop ‘Hoe creëer je een visueel cv?’ geven, waarbij hij zal laten zien hoe jij je het beste met je cv kunt onderscheiden op de arbeidsmarkt. De andere workshop wordt gegeven door Leni Minderhoud en draagt de titel ‘Optimaal gebruik van een LinkedIn-profiel’. Minderhoud heeft veel interesse in het fenomeen van netwerken via social media en daardoor heeft zij, net als Hattink, veel kennis over hoe jij jezelf het beste kunt profileren bij het vinden van een baan. ‘Door wie wil ik gevonden worden en hoe kom ik daar?’ Volgens Minderhoud is dat de vraag waar je je mee bezig moet houden met betrekking tot je LinkedIn-profiel. De workshops zullen iets van zeven uur beginnen en rond acht uur eindigen.

En verder?
Verder is er ook de mogelijkheid om een professionele foto te laten maken voor op je LinkedIn-profiel of cv. De foto’s worden gemaakt door Nanne Heilig, studente aan de Fotovakschool Amsterdam. Ze houdt zich logischerwijs veel bezig met fotografie en op dit moment schiet ze voornamelijk in de studio, maar ze is ook op menig feest met haar camera aanwezig. Als je denkt dat de avond van het congres dan wel ten einde is, heb je het fout. De welbekende borrel staat, hoe kan het ook anders, ook op het programma en deze zal tot negen uur duren, in de Common Room.

Wil jij naar dit congres, maar heb jij je nog niet aangemeld? Het is helaas niet meer mogelijk om je aan te melden voor de workshops, maar je kunt je nog wel aanmelden voor de lezingen! Meld je aan door hier te klikken!

Cover: Studievereniging Mercurius

Reacties

reacties

Christian Manuputty
Christian Manuputty (23) heeft inmiddels een bachelordiploma CW op zak en is sinds 2014 onderdeel van Medium als redacteur (voorheen ook eindredacteur) en presentator van MediumTV. Daarnaast was Christian ooit redactiestagiair bij Quote, vult hij regelmatig de websites Adformatie, Communicatie Online en Marketing Online en is hij stiekem fan van ABBA.

You may also like

Comments are closed.